Projekt

PROJEKT


Sextio djupintervjuer på en månad. 


Vår uppdragsgivare hade valt ut 60 kunder där det ville få en bättre förståelse av deras situation inom olika områden där de hade tjänster och erbjudanden.


Vårt uppdrag bestod i att boka in och genomföra dessa intervjuer med beslutsfattare och leverera en rapport för varje kund där olika tjänster och produktområden var definierade med ny affärspotential. Allt rapportering var förformaterad för inrapportering i CRM 

Våra medarbetare är seniora och fungerar både i CxO-miljöer och på andra nivåer. 


Vår uppdragsgivare och deras  kunder var mycket nöjda med på vilket sätt vi utfört projektet.

Det har resulterat i många nya affärsmöjligheter för uppdragsgivaren och fått relationen mellan uppdragsgivaren och deras kunder att fördjupas och stärkas ytterligare.

På uppdrag av en värdsledande tillverkare av kontormaskiner genomfördes djupintervjuer för att få en nulägesanalys av befintliga kunder, samt identifiering av potentiella framtida affärsmöjligheter.

 

Vår omvärld är i ständig förändring, för alla tillverkare oavsett bransch så gäller det att vara meddveten om pågående förändringar i vår samtid. I uppdragsgivarens omställningsprocess, där man går från att vara en leverantör av kontormaskiner till att leverera ett nytt IT-tjänstekoncept med allt från hantering av Office360licenser, molntjänster, säkerhetstjänster gällde det för vår uppdragsgivare att få sina befintliga kunder kartlagda. I konkurrens med många valdes vi som uppdragsgivare.

Biz360

CUSTOMER LOYALTY INDEX (CLI)

För en global leverantör av IT- Tele- och datakommunikationstjänster har vi inhämtat kundundersökningar och sammanställt resultat för hur nöjda deras kunder är med de tjänster som levereras.

 

Intervjuerna skedde face-to-face med olika beslutsfattare. Totalt genomfördes över 50 undersökningar där resultatet levererades som en exporterbar fil in i vår kunds CRM. Beroende på hur slutkunden rankar leverantören inom 12 olika områden kunde vår kund skapa aktivitetsplaner för att öka kundnöjdheten och samtidigt hitta nya affärer till ett värde av 8MUSD på 9 månader. 

Vad kan vi göra för ert företag för att ni också ska få nöjdare kunder?

Är ni intresserade att effektivisera, kvalitetssäkra eller på annat sätt förbättra er kontakt med nya eller befintliga kunder? Tveka inte att höra av er till oss.

BESÖKSBOKNING 

Nästan alla företag och organisationer behöver nya kunder. Ett av de mest effektiva sätten är att vi lyfter luren och försöker få kontakt med beslutsfattaren i hopp om att få till ett personligt möte.


För det är på mötet vi säljer, inte i telefon. Tyvärr så upplever många ett stort motstånd när det gäller att ringa ”kalla samtal” och ringer hellre till en befintlig kund istället.

 

Någon måste ringa. Frågan är bara vem? Hur ser det ut hos er? Hur många ”besöksbokare” har ni och hur många nykundsmöten bokar de in varje vecka? Hur mycket tid har de avsatt till att försöka få kontakt med nya kunder per telefon?

Beroende på kampanjmaterial, förarbete och kvalitet på kontaktuppgifter varierar självklart vår hitrate. Vi jobbar med både små och stora uppdrag på olika beslutsfattar-nivåer. 

Förutom att endast kallringa jobbar vi även med andra kanaler som komplement för att öka hitrate. Kontakta oss får du veta mer.

KONTAKTA OSS

Vattentornsvägen 41B

144 52 Rönninge

FÖLJ OSS PÅ SOCIALA MEDIER

Twitter

Facebook

Google +

VÅRT CREDO

Motivation slår talang

© Copyright 2019. All Rights Reserved.